Monday, August 1, 2011

SALAM RAMADHAN

Happy Merdeka Month! Protect And Defend Our Sovereignty And Independence!


Masjid Nabawi, Madina Al-Munawarah


The Patriot Would Like To Wish All Readers Of The Muslim Faith Selamat Menyambut Bulan Ramadhan And Malaysians At Large Selamat Menyambut Bulan Merdeka. May The Angels And The Lailatul Qadr Visit Our Castles While We Prostrate In Submission To Our Maker Allah SWT, Elevating Our Prayers And Wishes To Him In The Hope That He Will Descend Them With Grants And Blessings. Fly The Flag While Being Righteous! True Patriotism Lies In Being Faithful To God While Loyal To King And Country.

4 comments:

Anonymous said...

Naib Ketua UMNO Bahagian Pulai, TPJ
Dari pengamatan saya, bichara dan nukilan YM dalam menakrif sesuatu isu politik ini agak berbeda pandan dari segi sudut dan moralnya. Ia sedikit sebanyak menzahirkan pandangan kritis yang berkualiti dari dalam UMNO dan BN sendiri. Penulisan saudara kini sudah mendapat tempat dikalangan pemimpin2 kanan UMNO. Ia mengundang deria baru dalam penulisan blog politik yang banyak membantu pemimpin2 UMNO khususnya sedar dalam lena yg berpanjangan. Sehubongan dgn itu, saya menchadangkan agar saudara dapat melontarkan pandangan dan pendapat secara terus dan bersemuka secara peribadi kepada YAB PM bagi memberikan pandangan dari kacamata saudara. Tahniah. Andalah pejuang tulin sebenar!

Anonymous said...

YM! An awesome piece of writings. I am so proud of your political principle and loyalty to UMNO. All eyes on you. I hope Putrajaya not gonna miss their bulls to you Sir! God speed!

TPJ said...

Anonymous 11.09AM

Menjunjung Kasih diatas pandangan Tuan Hamba yang saya anggap terlalu tinggi kalau dibanding dengan sumbangan ikhlas saya yang tidak seberapa kepada parti dan negara.

Saya percaya, kita harus berterus terang dan adalah baik jikalau kita dari dalam parti yang menegur diri kita sendiri dari pihak pembangkang yang sudah tentu ada agendanya yang nyata.

Saya berharap pihak atasan parti dapat mengambil segala yang baik dari pandangan kita semua demi kesinambungan UMNO dan Perjuangan kita khususnya untuk Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara Malaysia secara amnya.

Sukar agaknya saya atau orang2 seperti kita untuk mendapat ruang untuk memberi pandangan ikhlas dan lurus tanpa Dondang Sayang dan Makyong kepada Perdana Menteri kita kerana beliau amat sibuk untuk menyatukan Negara dimasa kini. Namun demikian, saya telah mencadangkan kepada beliau untuk mengadakan ruang sulit (private) untuk orang parti menceritakan hal yang benar tanpa menghampu2 mahupun memuji2 di dalam blognya. Ini perlu diadakan supaya kita tidak perlu untuk menceritakan tentang kelemahan parti kita di forum yang terbuka seperti di blog 1Malaysianya. Saya masih menunggu untuk perkara ini diangkat oleh beliau.

Yang sebenarnya, banyak kelemahan kita ternayata dengan cara kita menangani Bersih 2.0 kelmarin. Tetapi rasanya seolah2 menepuk air di dulang pula jika di terangkan di dalam ruang ini.

Kami berdoa, apabila ditaqdirkan BN mendapat mandat yang lebih baik di pilihanraya umum yang akan datang, Dato Sri Najib akan melantik orang2 yang benar2 berwibawa, rendah diri dan bertanggungjawab didalam menjalankan tugas2 mereka.

Saya mengucapkan ribuan terima kasih diatas sumbangan Tuan Hamba kepada artikel2 saya. Semoga Ramadhan ini dapat membawa Barakah yang tidak terhingga kepada kita semua khusunya orang Islam dan Rakyat Malaysia.

TPJ said...

Anonymous 11:53AM

Thank you for your vote of confidence. I'm bashfully presuming that the "bulls" you mentioned is the "eye" and not what comes from the rear ;-)

I was born, bred, am eating, sleeping and breathing UMNO, and so are my children without force. But I am not blind to those who exploit our party without performing their duties responsibly.

Let us make it right from within and forge ahead towards Magnificence for it would be a great Sin to forsake this beautiful Gift of Leadership from Allah and Faith by the people upon us.

I thank you in advance for casting your future vote to Barisan Nasional.

It Will Be For A New Man (Najib Razak), A New Team (Najib, Muhyiddin And Better Brains in the Cabinet And GLCs), A Better Deal For The Rakyat And The Best Malaysia We'll Ever See In Our Lifetime! INSHA'ALLAH!